Ens ha ajudat a potenciar l'ús de l'ordinador com un suport dins de l'aula, on se li permet a l'alumne un aprenentatge més autònom i dinàmic.
Hem treballat amb quatre programes, cada un representava una metàfora d'aprenentatge, demostrant que l'ordinador pot ser molt més que una eina per escriure o jugar.
Activitat 1: El dictat: L'ordinador adoptava rol d'eina d'aprenentatge, donant l'oportunitat a l'alumne de rectificar les seves faltes amb l'ajuda d'un company.
Activitat 2: Crayon Physics: L'ordinador com a simulador. Durant la utilització d'aquest joc, l'alumne ha de crear diferents camins por tal d'aconseguir arribar als objectius.
Activitat 3: Tortuga Logo: L'ordinador com alumne. En aquest cas, l'alumne és qui dóna les instruccions i adopta un paper més actiu, ha de formular les indicacions correctes per tal que la tortuga pugui avançar.
Activitat 4: Utillatge químic: En aquest cas l'ordinador adopta el paper de mestre, tot i que no deixa de ser un aprenentatge autònom, l'alumne és guiat pel programa durant les activitats proposades. En aquest cas, es tractava de memoritzar vocabulari relacionat amb la química.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada