divendres, 18 de desembre del 2009

Aprenentatge i TIC.

| |

La dècima sessió de GTIC ha resultat molt entretinguda i alhora molt útil, ja que ens ha fet veure la importància de la incorporació de les TIC a les aules.
Ens ha ajudat a potenciar l'ús de l'ordinador com un suport dins de l'aula, on se li permet a l'alumne un aprenentatge més autònom i dinàmic.
Hem treballat amb quatre programes, cada un representava una metàfora d'aprenentatge, demostrant que l'ordinador pot ser molt més que una eina per escriure o jugar.

Activitat 1: El dictat: L'ordinador adoptava rol d'eina d'aprenentatge, donant l'oportunitat a l'alumne de rectificar les seves faltes amb l'ajuda d'un company.

Activitat 2: Crayon Physics: L'ordinador com a simulador. Durant la utilització d'aquest joc, l'alumne ha de crear diferents camins por tal d'aconseguir arribar als objectius.





Activitat 3: Tortuga Logo: L'ordinador com alumne. En aquest cas, l'alumne és qui dóna les instruccions i adopta un paper més actiu, ha de formular les indicacions correctes per tal que la tortuga pugui avançar.




Activitat 4: Utillatge químic: En aquest cas l'ordinador adopta el paper de mestre, tot i que no deixa de ser un aprenentatge autònom, l'alumne és guiat pel programa durant les activitats proposades. En aquest cas, es tractava de memoritzar vocabulari relacionat amb la química.


0 comentaris:

ir arriba

Publica un comentari a l'entrada